сряда, 16 април 2008 г.

ЧЛЕН 16 - параван на държавната некомпетентност

Мнението ми за ставащото около прословутия чл. 16, т. 4 от Закона за народната просвета се потвърждава все повече. Похвата получи нарицателното "разлайване на кучетата" (Американски филм за това как секс-скандалът с президента на САЩ се замазва с фалшива война в Албания). Това е похват използван от политици и големи корпорации за водене на информационна война, манипулиране на общественото мнение и налагане на непопулярни и обществено нежелани решения. Този похват е “политически фокус” – също както фокусника отклонява вниманието на зрителите, за да получи желаните от него резултати.

Разбира се, “разлайването на кучетата” и политическите фокуси не са възможни без декори, осветление, трибуна, цирк, театър… тоест медии. Да - медиите в България са политически инструмент за манипулация на обществото и за обслужване на политически, зад тях - бизнес и корупционни цели.
Та те – политици и обслужващите ги медии успяха да внушат на изстрадалия български народ, че видите ли турски интереси налагат отмяната на този член. Народът логично скочи, заслепен от злоба и патриотизъм и не може да види какво стои зад това, а именно - прокарване на някои уж дребни (в сравнение с тази "грандиозна" анти-патриотична конспирация) промени в законодателството. Всъщност цялото движенийце на Доган, което е производна на БСП/БКП е един "кучкарник на лаещи по команда кучета", които уж са виновни за всички несгоди в България, защото защитават антинационални интереси. Никакви (анти)национални интереси не защитават те, тъй като години наред, чрез режисирани и държавно одобрени от мнозинство, а сега и коалиция действия на народа те финансират себе си, както дават отчисления на партията-майка.
Политическия “кеч” продоби още по-голям колорит чрез включването на “семейно-патриотичната” партия “АТАКА”, която уж се бори за защита на българските интереси. Друга голяма звезда от българския полит-кеч е Бойко Борисов, когото в най-голяма степен ухажват медиите, въпреки грандиозните му провали да се справи с каквото и да било и да вземе отношение по някой от актуалните въпроси в страната, столицата, собствената община. Да - “гЕНЕРАЛА” е резервния играч на националния отбор по политическа некомпетентност и стратегическа корупция.

Както и да е -отплеснах се, та за какво бе това поредно "разлайване на кучетата" и “фокуси с чл. 16”? Проблемите в МОН са колосални - безпомощност, некомпетентност, шуробаджанащина, продаване на дипломи, невъзможност за контрол на множество наредби, закони, нормативни изисквания, а отскоро и европейски директиви и конвенции. Е в тази среда какво му остава на МОН, освен да бяга от отговорност - прехвърля правомощия на общини, финансови институции, публично-частни партньори (разбирай роднини или "спонсори"). Липсата на учители, училища, контрол, актуализация на учебни програми в училищата, ниското качество на обучение, напускащия и демотивиран персонал... ще се замаже с един експеримент - МАТУРИТЕ!
Бях в Парламентарната комисия по образование и наука скоро като гост - слушах и не вярвах. Всички членове там бяха единодушни за матурите, че може би е по-добре да ги има, а като се въведат, ще видим какво ще стане - засега не се знае какъв ще е ефекта, но след време - други да му мислят (така или иначе мандатността и отговорността за глупави решения не с вечни). И че наличието на матури наподобява европейска практика с която някак си могат да се замажат очите на евро-комисарите. В МОН тайно (всъщност защо пък тайно) се надяват, че въвеждайки матурите, те ще се освободят от отговорността да контролират, финансират, управляват и дават отчет за образованието в България. Опитват се да кажат, че всички техни задължения ще се концентрират само в изготвянето на тестове за матурите и оценяването им. И ако резултатите са лоши - виновни са всички - ученици, родители, учители, общини, държавен бюджет, транспортни фирми, но не и МОН, който няма даже план за следващия месец, чийто министър има опит единствено в разтурването на "седенки", поддържането на "небрежна" 1.5мм-ва брадичка и кокетничане с журналисти. Дори и сега след като е напълно ясно, че няма да се отмени този член - Министъра продължава да блъфира и да свърза по неясен начин матурите и този член, който уж давал някакви нормативни предпоставки да се съди министерството при въвеждане на матурите. Целта е ясна - ако минат, минат матурите... ако ли не - посимулирахме дейност пред обществото.

Не е ли време да кажем на тези безидейни политически паразити, че след като дезертират от управлението на публичното благо образование, трябва да си подадат оставките, да върнат парите на данъкоплатеца (с лихвите), който им е плащал заплати, мерцедеси, костюмчета, банкетчета, екскурзийки в чужбина и др. благинки? Тези пари могат да отидат за ремонт на съсипаните от некадърност детски градини и училища, за увеличение на стипендиите от подигравателните 50лв. за българските студенти и заплатите от 300лв. на учители и преподаватели.
Бих искал всеки такъв опит за обществена манипулация да ни накара да организираме публичен дебат, да излезем със становище, дори да протестираме, както се прави в нормалните демократични общества. Можем и да ги запитаме и официално нашите уникално некадърни управници - какво всъщност целят, какви са плановете им за в бъдеще и на каква база се крепи увереността им в правотата на действията им. Все повече обаче започвам да страдам от параноя и да си мисля, че управниците ни никак не са некадърни, а умело си правят експерименти с обществото, с младите, с медиите, с моралните ценности, със страха и безразличието.

Няма коментари: